Blog

Onze 3 beste tips om niet ziek te worden

De R zit weer even in de maand en de eerste griepjes zijn een feit. Sommige mensen lijken veel vatbaarder voor virussen dan andere mensen. Hoe kan dat toch? En hoe voorkom je dat je zelf een flinke griep krijgt? Gelukkig kun je je immuunsysteem zelf versterken en daarmee je weerstand verhogen. Heb je eenmaal een snotneus of een flinke griep? Dan los je dat niet op met een glaasje sinaasappelsap of een extra mandarijntje. Hoe dan wel? Dat lees je hieronder.

Lees verder
  • Gezondheidsvoordelen van bulletproof koffie

    Koffie, de motor van menig momboss. Het houdt mij ook op de been na een slechte nacht of een drukke werkweek. Zelf zweer ik al jaren bij een kop bulletproof koffie op de nuchtere maag. Ok, ik eet eerst een kiwi om de darmen te stimuleren. Maar daarna ‘ontbijt’ ik vaak met een kop bulletproof

    Lees verder
  • Wat is gezonde voeding voor kinderen?

    Een veel gehoorde vraag is: “Wat is nou gezonde voeding voor mijn kind?” Daar is geen eenduidig antwoord op. Veel is afhankelijk van de specifieke behoeften van jouw kind. Maar gezond eten voor kinderen hoeft niet moeilijk te zijn. In de basis gaat het erom dat je je kind voedt. Dus dat je je kind

    Lees verder
  • Citroencake met maanzaad met een vleugje lavendel

    Deze cake is heerlijk luchtig, niet droog en ook zeker niet te klef. Met de frisse smaak van citroen, het zoete van de MonChou en een vleugje lavendel verveelt deze simpel ogende cake niet snel. Klinkt ingewikkeld? Nou, hij staat zo op tafel hoor. Kind kan de was doen. Zijn je kindjes al wat ouder?

    Lees verder
  • Kokosrijst met ananas en cashews

    Deze kokosrijst met ananas en nog meer lekkere dingen is heerlijk romig, zoet en fris tegelijkertijd. Het is een soort nasi dus met ananas. Thuis noemen we het Ananasi. Lekker zomers. Kids zijn er dol op. Ja, wedden dat de kids nu wel rijst eten? Je kunt dit trouwens eten als hoofdgerecht, maar kan ook

    Lees verder
  • Ontbijt tips voor baby’s en dreumesen

    Je baby drinkt natuurlijk een flesje melk. Sommige dreumesen vinden een flesje warme melk in de ochtend of avond ook nog lekker. Maar wat geef je ze nou als aanvulling op het flesje melk of in plaats van dat flesje melk? Wat is nou een goed ontbijt voor zo’n kleintje? Veel ouders geven hun kind

    Lees verder
  • Kaneelpannenkoeken zonder ei en met banaan

    Deze pannenkoeken zijn helemaal vrij van eieren en zuivel. Handig voor kindjes en ouders die zuivel minder goed of niet verdragen. Lekker met banaan en noten- of chocopasta. Ze zijn voedzaam en lekker makkelijk en snel te maken. Ik maak ze zelf altijd met banaan en chocopasta, mijn guilty pleasure. Notenpasta is verantwoorder en net

    Lees verder
  • Romige amandelkoekjes met stukjes pure chocolade

    Deze amandelkoekjes zijn voedzame, lekkere en verantwoorde tussendoortjes voor jezelf en je kindjes. Lekker met een kopje thee uit school of zomaar, omdat het kan. Zo lekker romig, smaakvol en dan die heerlijke stukjes pure chocolade. De koekjes zitten bomvol gezonde vetten door de grasboter en zijn gezoet met natuurlijke zoetstoffen. Ze passen dus ook

    Lees verder